2012-10-05

Huvudvärk och trötthet

Liten update om hur min kropp känns. De sista dagarna så har ryggen varit rätt så bra, värken mindre svår. Så jag har lyckats vara uppe över två timmar tre dagar (ett Mastermind-commitment). Energin har däremot inte varit något vidare. Under onsdagen, efter att jag varit uppe nästan 3 timmar i sträck, så var min kropp helt utmattad. Armar och ben värkte av utmattning (men inte ryggen ovanligt nog) och jag kände mig yr och illamående.

Imorse var jag trött och kände mig inte alls utvilad trots en hel natts sömn. Min morgonrutin knuffades fram flera timmar och det har knappt blivit något studerande idag. Sedan igår (torsdagen) har jag fastnat lite på flashback och haft svårt för att plugga. Och idag på eftermiddagen började en rätt besvärlig huvudvärk som tyvärr inte blivit lättare under kvällen. 

Jag misstänker att jag fått huvudvärk för att jag hängt vid datorn så mycket. Jag skulle kunna säga var den vassa gränsen går för var huvudvärken börjar/slutar. Den tar över högra sidan av mitt huvud och är mest intensiv bakom ögat. Höger ansiktshalva och käke värker också. Tänker inte ta några piller dock, tror nog huvudvärken löser sig själv så småningom. Generellt är jag rätt så emot att stoppa i mig piller när jag har ont, så det ska krävas rätt mycket. Jag använder hellre salvor som känns mindre riskfyllda. Jag har ändå inte hittat någon medicin som fungerar för mig. Om jag haft svår och ihärdig värk i flera dagar så kan jag försöka bryta det med Tramadol. Det är en 60 % chans, och oftast mår jag illa av medicinen.

Gammal bild av mig med huvudvärk.
Tyckte den passade här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar