2012-12-27

Pluggtid och högljudda tankar

Julen är förbi (har haft en underbar jul!) och pluggtiden i mellandagarna startar. Eftersom kursen varit ganska så lätt så tror jag inte att jag har en särskilt svår hemtenta framför mig. Men plugga behöver jag! Fast kanske är det känslan av att kursen är lätt som får mig att skjuta fram pluggandet? Kanske tycker jag att det är ganska svårt egentligen? Eller så vet jag bara inte var jag ska börja? 

En hel dag har gått (ett möte med AF bara) och jag har bara lyckats plugga lite över en timme. Inte särskilt effektivt plugg heller. Fasa och ve! Bättre än så kan jag ju! Men av någon anledning så var jag jobbigt trött tidigare, och sen när jag äntligen piggnade till blev mitt huvud fullt av tankar istället. Snacka om dåligt fokus. Jag satte mig vid datorn för att plugga polska fem gånger om men tänkte istället på jämställdhet, samhällsproblem och ställningstaganden. När jag satte 500 kr (att ge till min pojkvän) om jag inte klarade av plugga en timme så gick det. Men direkt efter fick jag värk (på så hög nivå att det blev omöjligt att plugga) som jag inte lyckades lugna ner förrän jag tog en promenad någon timma senare. Efter det var det svårt att komma igång igen.

Ofta har jag dessa små problem. Är det inte det smärtan eller det högljudda tänkandet i huvudet som är ivägen så är det min låga energi som ofta resulterar i att jag somnar så snart jag öppnat en bok eller passivt hänger på datorn eftersom jag inte orkar tänka. Det är ju så dumt att man oftast pluggar på datorn egentligen. Samma manick som är full av underhållning och alla andra intressanta saker. Allt är ju bara ett klick bort från var jag sitter (eller ligger).

"Nä, jag behöver inte plugga just nu, jag kan ju se på youtube-klipp med roliga saker som söta katter gör. Nä, polskan går för långsamt, dags att se om något spännande hänt på Facebook. Oj, vad kul det var att läsa DYAC-kommentarer, jag måste se mer. Behöver jag inte äta något nu? Ja, det är nog dags att göra lunch istället."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar