2012-05-06

Djurrätt och brutalitet


Bilden har inget med texten att göra. 
Det är granatäpple-kärnor.

Idag mår jag illa. Lite av smärtan (jobbigt att åka bil), men främst för att jag läser om hur kycklingar behandlas i köttindustrin. Det är verkligen motbjudande att höra om hur de behandlas när fokus ligger på att skapa största möjliga kvantitet till ett lågt pris. Hönsens välmående tas inte det minsta i beaktande och då blir uppfödningen brutal.

Jag läser nu min andra bok om djurrätt. Den förra boken läste jag ut på mindre än ett dygn ("Det politiska djuret" av Rickard D. Ryder). Just nu läser jag "Djurens frigörelse" av Peter Singer, en av världens mest kända djurrättsrepresentanter. Jag läser om sådant som alla borde få veta och ha god koll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar