2012-05-22

Recharging my batteries

Det är lite klurigt om när man ska skriva. Man behöver rätt energi, både fysiskt och mentalt. Något som jag inte alltid har. Den senaste veckan har jag haft okej fysisk energi, men av någon anledning så har jag mått lite dåligt inom mig. En rastlöshet, en känsla av att allt är tråkigt och att min värld är otillräcklig.

När min pojkvän åkte iväg och jag fick ensamtid kände jag att det var precis vad jag inte skulle ha. Jag hade planerat vara lite produktiv, men när ensamtiden kom så hade jag bara inte den psykiska energin för att vilja göra något. Även om min fysiska energi var okej. Så jag besökte min bror och hans familj. Och jag fick en riktigt mysig kväll hemma hos dem! Först välkomnades jag med stora kramar av barnen, sen spela jag spel med barnen och prata lite om kostvanor med de vuxna.

När jag kom hem igen mådde jag bättre. Jag hade fått ny mental energi, laddat om batterierna. Och nästa dag lyckades jag va produktiv. Jag handla mat, organisera papper och tränade. Äntligen har jag organiserat alla de där försäkringskasse-papprena! De är uppdelade i en mängd olika fack och finns samlade i en tjock pärm. Det känns bra att ha ordning. Tack min kära familj för att ni hjälpte mig med att ladda om batterierna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar