2012-08-09

De fyra bästa citaten för dig med långvarig smärta

Dessa citat sitter uppe på mina väggar. Detta är de fyra bästa citaten jag hittat som passar den som lever med långvarig smärta.
"It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop."
Confucius
"What you do today can improve all your tomorrows." 
"Det högsta är inte att aldrig falla, utan att resa sig efter varje fall."  
Kinesiskt ordspråk
"Mitt i svårigheten ligger möjligheten."  
Albert Einstein

Med sjukdom kommer lärdom. Jag tycker mig många gånger ha sett att människor som blivit sjuka också blivit visare. Jag tror att svårigheter i livet skapar större insikter och får oss på ett sätt att uppskatta livet mer.


Jag anser själv att jag lärt mig mycket och börjat uppskatta enklare saker sedan mina smärtor startade. Idag kan jag bli glad av att kunna stå och göra disken. Förr hade det bara varit ett irritationsmoment. Jag känner också att min förståelse för människor med svårigheter är mycket större. Och jag har sett hur svårt det är för friska människor att kunna förstå dem som har hinder i sin vardag, och vilka missförstånd det skaparJag har också lärt mig hur viktigt det är för oss att ta hand om oss själva och våra kroppar. Och varandra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar